Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-04, 21:23   #8
smosje
Seniormedlem

smosje sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 45
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Bananer

Jeg henger meg på den pro-banan greia!
mamma sa alltid til meg at bananer har mye fiber! Og ofte er det for lite fiber i et vanlig norsk mcDonalds-kosthold slik vi har for tiden (Nei, ikke VI da! ). Dessuten gir bananer mye energi ganske fort, på grunn av den høye andelen av fruktsukker? Så om man er litt trøtt og sliten sp er bananer kjempefint, for ellers ville man kanskje spist en sjokolade istedet, og da ville blodsukkeret bare dalt med en gang igjen. men jeg mener det holder seg mye lenger med bananer.
Men det var egentlig ikke det jeg skulle si. Jeg skulle si at jeg leste et sted at GI er ikke noe friske folk trenger å bry seg noe særlig om (Og spesielt ikke barn, da!). I South Beach står det at det bare skal være en pekepinn på matvarene, tror jeg.
Akkurat som med bananer/Natreen som marianne sa. Det er lavere GI på M&M's enn på appelsiner, men det er selvfølgelig mye bedre å spise en appelsin enn en pose M&M...! ???? (Skulle ønske det ikke var sånn, men....)
S.

smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat