Tråd: Tarmskylling
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-07, 15:48   #24
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 55
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Tarmskylling

Nille: en rensekur som du inntar kan ikke sammenlignes med å få vasket tarmene, og ved gastroskopi eller koloskopi vil man ikke klare å se alt som ligger innimellom foldene i tarmen. Det gir et oversiktsbilde som kan gi en indikasjon selvfølgelig.

Disse avleiringene på innsiden av tarmen (som Carisma så morsomt sammenligner med kalk osv. på badekaret) kommer ikke ut ved første gangs skylling. Hvis det kommer ut noe i det hele tatt, så er det bare avføring som ville kommet ut uansett. De første 3-4 gangene er målet primært å få bløtt opp det gamle som ligger på innsiden av tarmen, for det er nødvendig å få bløtt det opp godt for at det i det hele tatt skal komme ut. Mest vanlig er det (visst) at det begynner å skje noe særlig fra den 5. gangen, og da er det som kommer ut SVART og ikke brun/gult som vanlig 'fersk' avføring. Beklager detaljene - men jeg bare prøver å svare så godt jeg kan jeg

Det er helt nødvendig å ta melkesyrekapsler eller andre tilskudd med gode tarmbakterier underveis

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat