Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-07, 14:29   #13
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Blodtypedietten

Jeg skjønte det!

Men det er jo bedre å diskutere ting i forhold til hva slags blodtype en har, og ikke framheve den ene blodtypen framfor de andre...

Jeg følger jo boka Bedre uten brød/optimal ernæring som hovedfilosofi, men jeg har likevel en mistanke om at blodtypedietten har noe for seg. Det som er synd, er at jeg i tillegg til ikke å skulle ha brød, (som jeg har kuttet ut med godt resultat, og ikke savner!) heller ikke skal ha johannesbrødkjernemel, eller bokhvetemel. Dermed blir det ikke lett å erstatte hvetemel i f.eks. leverpostei, som jeg har lyst til å lage...

Har ellers funnet ut at jeg ikke kan legge altfor stor vekt på blodtypedietten, men ta det ut fra hva jeg kjenner på meg selv.
Og dersom hvetemel står på lista over hva som skal unngås for blodtype B, vil det ha en mye større positiv effekt å unngå dette på grunn av mengden brukt i daglig brødspising, enn en og annen sjelden grønnsak.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat