Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-07, 19:33   #1
silje
Seniormedlem

silje sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Tell kalorier, ikke karbohydrater (Dagbladet)

Fra artikkelen:
"Susan B. Roberts ved Tufts University i Boston, har fulgt 34 overvektige personer på deres vei mot et lettere liv.

Alle sammen fikk spesialtilpasset kosthold, med 30 prosent mindre kalorier enn hva de fikk i seg ellers.

Halvparten av gruppen fulgte en lavkarbodiett.

Resten hadde ikke de samme begrensningene når det kom til karbohydratinntaket.

Etter ett år hadde deltakerne gått ned i gjennomsnittet åtte prosent av sin tidligere kroppsvekt, uavhengig av hvilken kostholdsplan de fulgte."

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/04/20/498345.html

så... hva tror dere..? Jeg synes det stadig er snakk om "kutt ut fløten" eller "kutt ut meieriprodukter" når noen kommer med råd om hvorfor jeg ikke går ned. Jeg har ofte lurt på dette, hvorfor må noen kutte meieriproduktene? Er det fordi det blir for mange kalorier, eller er inneholder de noe spesielt stoff som hindrer vektreduksjon? I så fall hva?

Mvh Silje

Sist redigert av silje : 20-04-07 kl 19:43.
silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat