Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-07, 00:27   #6
xtra
Medlem

xtra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 60
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ventelo kunder.. Noen erfaringer?

Dette blir vel litt på siden av det du etterspør, men det sier kanskje litt om Ventelo sin forretningsfilosofi:

Moren min fikk nå før påske en telefon fra en som ville selge henne abonnement på IP-telefoni fra Telio. Hun har ikke internett hjemme, og var litt usikker på hva det dreide seg om, men takket ja til å motta skriftlig informasjon om tilbudet deres. Noen dager senere fikk hun brev fra Telio der hun ble ønsket velkommen som telefonikunde, og fikk informasjon om når modem ville bli sendt og når montør kunne komme. Dagen etter fikk hun brev fra Ventelo som ønsket henne velkommen som bredbåndskunde. Hun skjønte jo at det var blitt kluss med informasjonen mellom henne og Telio, men hun kunne ikke i det hele tatt skjønne hvor Ventelo kom inn i bildet.

Jeg tok de nødvendige telefonene for å rydde opp for henne, og ble møtt med øyeblikkelige beklagelser hos Telio. De slettet det uønskede abonnementet med en gang uten noe om og men, og sa at moren min ikke var den første som opplevde dette. Jeg spurte om det var de som hadde fungert som ledd til Ventelo, men kundebehandleren mente at det sannsynligvis dreide seg om en telefonselger som formidlet produkter fra begge selskapene.

Da jeg ringte Ventelo for å få slettet abonnementet de hadde registrert på moren min var det ikke like enkelt. Hun jeg snakket med kunne ikke si noe om hvordan abonnementet var blitt tegnet, eller ”Det er informasjon vi ikke gir ut av konkurransemessige hensyn” som hun sa. Hun kunne bare slette abonnementet dersom hun fikk angrefristskjema i underskrevet tilstand innen angrefristen, og det måtte fakses inn samme dag for at fristen skulle bli overholdt. Ellers kunne hun ikke garantere at det ikke ble straffegebyrer. Da jeg sa at det ikke var et reelt abonnement, og at det måtte la seg slette uten angrefristskjema, sa hun at det var svært strenge regler for sletting av abonnement (men åpenbart ikke like strenge regler for tegning av abonnement), og at hun ikke kunne hjelpe meg utover det hun allerede hadde sagt. Vi mente at det ikke var lurt å underskrive et angrefristskjema, fordi det kunne oppfattes som en aksept av at et abonnement var blitt tegnet. Hun sa at eneste mulighet for oss da var å sende et brev med klage som kunne behandles av en ”høyere instans”. Da jeg ba om å få snakke med denne høyere instansen valgte hun å snakke med dem selv, og etter noen minutter viste det seg at det faktisk lot seg gjøre å slette abonnementet. Alt skulle så være i orden, sa hun. Men siste nytt er at moren min nå fikk hentelapp på router fra Ventelo. Den ble sendt flere dager etter at jeg snakket med dem på telefonen.

De gir seg visst ikke i første omgang. Og det virker heller ikke som de har tradisjon for god kundebehandling, slik de blir beskrevet over. Like greit å holde seg unna dem, kanskje?