|
Sv: Skal ned mange kilo, wish me luck!
Hei og velkommen!
Du har de beste forutsetninger for å lykkes, du er ung, du er mann (man kommer ikke bort fra at menn går fortere ned i vekt enn kvinner, hvorfor aner jeg ikke....) og du har en innmari bra holdning!
Du har fått mange gode tips allerede!
Men jeg kan alltids komme med noen flere
Først samtykker jeg med Mentos uttalelse om å ta en tur til legen. Test alt som er av verdier, ikke minst så har du noe å sammenligne med etterhvert som du kommer inn i kuren og ting begynner å skje.
I tillegg til å veie seg, kan det være greit å måle seg, og å kjenne etter på klærne. Frustrasjonen kan være stor når vekta står stille, men så kan det faktisk ha minket noen cm likevel!
Drikk godt med vann! Du er en stor mann, og trenger en del! Vannet hjelper deg til å holde alle vitale kroppsfunksjoner ved like, skylle ut avfallstoffer (du aner ikke hvor mye drit som kroppen kvitter seg med, når du kutter ut enkelte matvarer, og skifter forbrennings-teknikk!) ikke minst så hjelper vannet med vekttapet. Kjemi det der!
Å mosjonere litt er heller ikke dumt. Et fint sted å begynne er å kutte ut å ta bil og buss o.l de kortere avstandene, men heller ta beina fatt. På lavkarbo opplever mange å få mere energi, sove bedre etc, så å røre på seg og være mer fysisk vil komme naturlig etterhvert.
Det er også veldig forskjellig på hvordan folk reagerer på søtstoff. Jeg for min del vil egentlig anbefale å kutte det ut inntil man har cravings og søtsug på avstand. Det er deilig å frigjøre seg fra avhengigeter som kroppen ikke trenger. På ketolyse kommer du til å spise mettende mat som består av mye fett og protein, det i seg selv gjør deg mettere lenger, og å være mett og forøyd er i seg selv et hinder i å sprekke på karber.
Masse lykke til!!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|