|
Sv: Små kjøleskap
Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.
Men tunfisk på boks er jo fint, det kan du ha i skapet Hermetiserte tomater, annet hermetisert fungerer jo også, men nå er det begrenset hvor mye lavkarbomat som man får kjøpt på boks, eller som ikke er langt mer smakfullt når det er ferskvare...
Jeg bruker meierismør, og har endelig vent meg til at det er romstemperert, knøtte bittelittegranne plass å spare der.
Romtemperert smør? Ja, det sparer jo litt plass
Hermetikk er praktisk, og tomater på boks bruker jeg plenty av. Tunfisk var lurt. Men hermetiske grønnsaker smaker som du sier ikke riktig like godt som ferske. Spesielt ikke sopp.
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Trikset jeg har lært meg, (gjelder mest frysevarer, men hjelper på resten) er at jeg deler opp alt jeg kjøper i minst mulige forpakninger. Dvs splitter påleggspakkene i 2-3 små poser og sånn, evt ruller det sammen. Det hjelper noe.
Ja, slik gjør jeg også det. Jeg har nettopp stått og pakket om 4 kg kjøttdeig til småpakker à 200 g. Det er definitivt den kjipeste siden ved å handle i stort
Opprinnelig lagt inn av mam, her.
For lite ja!!! Jeg kan ikke ha kombiskap lenger. Hadde 170 høyt kombi med kjøl og frys, og det var stappfullt. Nå har jeg 80 cm bred fryseboks, og kjøleskap som er like stort som kombiskapet var. Kunne ønsket meg kjølehjørne...
Umm.. Det ser ut som løsningen blir å kjøpe nytt kjøleskap. Men mitt er bare et år gammelt, og jeg hadde satset på å kunne beholde det litt lenger. Kanskje er det handlerutinene mine som må endres