Tråd: Barnevogner!
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-07, 19:44   #29
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Først; jeg kan ikke fatte og begripe at folk lar seg støte av ammende, jeg klarer ikke å ta slike personer helt seriøst. Det er MIN mening.

For det andre så er det IKKE et alternativ for alle å pumpe seg og flaskemate. Jeg er enig i at det ikke trenger å ammes overalt, men overraskende mange barnløse (eller folk som aldri har vært oppe i ammesituasjonen) tror at alle barn tar flaske lett som ingenting og at det bare er å slenge puppen inn i en pumpe og vips så flommer det ut flere liter melk.

Jeg hadde problemer med å pumpe. Jeg hadde masse melk, men vesla ville ikke suge så jeg måtte pumpe. Det rant fra brystene, men jeg fikk maks ut 5-10 ml totalt ved pumping, det er jo ikke nok til et halvt måltid engang! Prøvde 4 forskjellige pumper før jeg måtte gi opp.

Det er en ting, en annen ting er at mange barn nekter å ta flaske. Dessuten skjer det ofte at dersom et ammende barn blir tilbudt flaske, nekter det å gå tilbake til puppen fordi flasken er mye enklere, melken kommer fortere ut av den enn av puppen.

Så flaske ER ikke enkelt for alle, slett ikke.