|
Sv: Barnevogner!
Først; jeg kan ikke fatte og begripe at folk lar seg støte av ammende, jeg klarer ikke å ta slike personer helt seriøst. Det er MIN mening.
For det andre så er det IKKE et alternativ for alle å pumpe seg og flaskemate. Jeg er enig i at det ikke trenger å ammes overalt, men overraskende mange barnløse (eller folk som aldri har vært oppe i ammesituasjonen) tror at alle barn tar flaske lett som ingenting og at det bare er å slenge puppen inn i en pumpe og vips så flommer det ut flere liter melk. 
Jeg hadde problemer med å pumpe. Jeg hadde masse melk, men vesla ville ikke suge så jeg måtte pumpe. Det rant fra brystene, men jeg fikk maks ut 5-10 ml totalt ved pumping, det er jo ikke nok til et halvt måltid engang! Prøvde 4 forskjellige pumper før jeg måtte gi opp.
Det er en ting, en annen ting er at mange barn nekter å ta flaske. Dessuten skjer det ofte at dersom et ammende barn blir tilbudt flaske, nekter det å gå tilbake til puppen fordi flasken er mye enklere, melken kommer fortere ut av den enn av puppen. 
Så flaske ER ikke enkelt for alle, slett ikke.