Tråd: Barnevogner!
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-07, 19:09   #28
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nå er det stort sett bare i norge det blir sett på som naturlig og OK å amme barn offentlig.
Og mange pumper seg og gir barnet fra flaske i andre forbindelser, hvorfor kan ikke det være et alternativ hvis de absolutt ikke takler å måtte ta med barnet vekk fra bordet for å mate det?

Vekk fra bordet vil jo som regel si inn på toalettet, da ... ikke veldig hyggelig det, kanskje . Og jeg tror nok det er mange andre steder i verden som har et mer naturlig forhold til pupper som matstasjon enn vi har .

Men jeg er litt enig med deg i at man kanskje ikke trenger å ha med seg babyer eller små barn for den saks skyld på fancy restaurant. Også enig i at man må legge noen ting på hylla til fordel for barnet - og til fordel for andre gjester. Barneskrik er veldig stressende å høre på!

Babyer på fly f eks ... de skriker jo så man nesten får hjerteinfarkt. Tror ikke de har det særlig bra med trykket i kabinen. Sist jeg fløy var det masse babyer med, og jeg la merke til at den nærmeste ikke skreik. Da jeg snudde meg, så jeg at mora hadde lagt ungen til puppen. Lurt!! Og jeg syntes absolutt ikke det var støtende altså, for ordens skyld.

Når det gjelder barnevogner så har jeg også barnevognmafiaen på Grünerløkka langt oppi halsen ...!

Men jeg har også prøvd å manøvrere barnevogn i siksak mellom folk og vet hvor tungt det er. Generelt synes jeg man skal ha litt mer forståelse for hverandre og ta hensyn til at alle har sitt og tenker ut fra sin egen situasjon. Som Siljevanlje sier lenger oppi her også, det kan være en årsak til at man ikke kan hjelpe til med barnevogner. Men når samtlige på en buss bare sitter der, eller til og med trenger seg foran en stakkars mor med pakkenelliker og barnevogn på slep, da er det vel blitt litt vel egoistisk ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat