|
Sv: Feil på mobilregning - et mysterium.....
Sjekk denne da...
Fra VG i dag; http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=191052
Sitat:
RING GRATIS PÅ MOBILEN!
One Call gir deg nå gratis mobiltelefoni. Men NetCom og Telenor vil ikke sette ned prisene av den grunn.
One Call har satt ned prisene så mye at gjennomsnittsbrukeren i Norge får mobiltelefoni helt gratis. Ringer du mindre enn 88 minutter og sender mindre enn 78 tekstmeldinger i måneden koster det deg ingenting. Det er heller ingen månedspris, innmeldingsavgift eller bindingstid.
Likevel vil hverken NetCom eller Telenor senke sine priser på mobiltelefoni.
- Vi har ingen planer om å justere prisene foreløpig, sier informasjonssrådgiver i NetCom, Øyvind Vederhus til VG Nett.
- Vi synes det er ganske drastisk å gi bort telefoni gratis, men vi har jo familieabonnement der det er gratis å ringe til familien.
Hverken NetCom eller Telenor ligger godt an på Post- og teletilsynets prissammenligning. Ingen av abonnementene er blandt de ti billigste ut i fra et gjennomsnittsforbruk.
- NetCom har mye mer å tilby enn lav pris, vi mener at vi er konkurransedyktige og at vår kundeservice er viktige aspekter for kunden.
- Så er det selvsagt noen kunder som er utelukkende opptatt av pris og de ser nok positivt på dette utspillet fra One Call.
- Samtidig er det klart at vi ikke kommer til å sitte rolig å se på en kundeflukt, så det kan selvsagt komme reaksjoner på dagens prisendring, sier Wederhus.
Heller ikke Telenor vil foreta seg noe i forhold til OneCalls prisnedgang, men nevner også familieabonnement som eksempel.
- Vi vil ikke gjøre noe med prisene på kort sikt, men vi registrerer med interesse at priskrigen tiltar, sier informasjonssjef i Telenor, Atle Lessum.
- Man kan jo lure på hvor inntjeningen skal være, det er vanskelig å se at dette kan vare over tid, sier Lessum til VG Nett.
Mange bytter
Er du en gjennomsnittsbruker eller en person som bruker mobilen relativt lite, kan du dermed spare alle mobilkostnadene dine ved å skifte til One Call.
PS. Det er tydeligvis mange som vil skifte til One Call, nettsidene deres sliter med å få unna trafikken i dag.
(VG NETT 18.04.2007 kl. 12:45)
Ingen tvil, jeg er glad jeg byttet til OneCall Faktura, så får jeg heller følge med på mobilregningene...
.
|