Vis enkelt innlegg
Gammel 16-04-07, 11:13   #10
ssskaldeman
Medlem

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 83
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Testemonials - Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Hei Jan!
Dette hadde som sagt sikkert vært noe annet om han hadde vært innom med jevne mellomrom slik som Torkil, som til tross for sitt arbeid som fastlege og egne slankekurs, webside og webshop er innom med jevne mellomrom og følger opp mange som følger hans kostanvisninger.
.

Du har en bra poäng, Ziggy!

Jag är verksam i Sverige och fullt upptagen med tusentals svenska elever. Min tid har inte räckt till. Men det viktiga är att så många som möjligt äter en naturlig kost, med betoning på obehandlad animalisk mat. Gör man det så gör man rätt, oavsett vad metoden kallas.

Mitt eget bokskrivande har också fått ligga nere, eftersom jag varit så upptagen med denna ideella, personliga rådgivning. Men just nu skriver jag på min kvinnobok och planerna är att den ska komma på svenska i höst.

Jag kan väl passa på och komma med en personlig rapport. Jag mår alldeles utmärkt och mina hälsovärden blir bara bättre. För ett par år sen var jag färdig med mina fettförbränningsstudier. Då var det dags att gå vidare.

För mig var det ganska enkelt. Åt jag fett och kött gick jag ner i vikt. Plussade jasg på med rikligt med ovanjordgrönsaker höll jag vikten. TIllförde jag frukt gick jag upp.

Det senaste året har jag ägnat åt periodiska viktökningsförsök.Jag studerar fördelar och nackdelar med årstidsanpassade viktförändringar. Jag vill helt enkelt veta mer om det där med brunbjörnen och blåbären! Erfarenheterna är avsedda för min livsstilsbok som kommer 2009.

Under januari och februari i år åt jag några sharonfrukter om dagen och gav kroppen regelbundna fettlagringssignaler. Jag gick upp knappt två kilo i veckan i någon månad. Men denna gång hände något ovanligt. VIkten stannade på 89,5! Tidigare har jag tingats avbryta liknande försök för att inte gå upp obegränsat.

I klartext betyder detta att jag har sänkt min "Set Point" från tidigare 135, plus minus tio kg, till ca 85, plus minus fem kilo. Jag har alltså sänkt min Set Point med femtio kg på ungefär fem år. Det ser jag som en stor framgång.

Sten Sture

PS
Jag ska lämna mitt bokmanus den 10 maj. Därefter ska jag göra ett allvarligt försök att aktivera mig en smula på den här trevliga listan.

PS 2
Jag såg för övrigt några trevliga utdrag ur norska läkarjournaler någonstans. Men ni har kanske sett det redan?

- Pasienten har tidligere vært aktiv, men har nå gått over til rollen som husmor.

- Pasienten var i ferd med å løpe etter Briskebytrikken, da hun plutselig falt på kne foran domkirken.

- Det er sannsynlig at pasienten ikke kan bære ølkasser med fingeren så han sykemeldes i 2 uker.

Själv är jag särskilt förtjust i följande råd:
- Pasienten skal avholde seg fra alle former for seksuell aktivitet til jeg kan ta i mot henne.

/SSS

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat