Opprinnelig lagt inn av Iset
Jeg pleide å spise en banan etter trening før, og har hørt det er bra av flere treningsfolk, men jeg syns det å spise en banan når jeg lever på et lavkarbokosthold er litt "skummelt" og føler det blir feil. Men man skal vel ha litt raske karber etter trening?
Jeg har prøvd å ha med proteinshake med litt karbo i, men klarer ikke drikke det. Jeg har prøvd flere typer men HATER proteinshaker. :ugh:
Har noen tips til meg?
Jeg er ingen ekspert på området trening - men uansett; Etter trening MÅ du få i deg proteiner!! Innen en time etter at du har trent. Behovet for raske karber etter trening tror jeg kommer an på intensiteten på treningen, og jeg spiser det ALDRI.
Når det gjelder mitt forholdt til proteiner etter trening, så er jeg ganske enkel tror jeg: spiser enten en proteinbar i bilen hjem fra treninga (21 g protein) eller jeg spiser en pakke med kokt skinke el.l. (17-19 g protein). En pakke skinke gjør meg ikke mett - men jeg får dekket proteinbehovet mitt umiddelbart etter trening. Da kan jeg ta det med ro etterpå, dusje og stelle meg - kanskje være på vorspiel her på forumet - og SÅ kan jeg spise lunsj etter det. MED proteiner da også selvfølgelig.
Sånn gjør jeg det.
fra Fedonisten