Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-07, 16:36   #3
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: En helt vanlig dag.....

En helt streit dag for meg ser sånn ut:

• 06:30: Står opp og setter på kaffe (eelsker å sitte og sløye'n sammen med samboeren min i en time, før kropp og mage kommer i gang)
  • 07:30: Trener Yoga 10-20 min
  • 08:00'ish: Spiser frokost. enten; omelett m. grønnsaker/2-3 lunsjlapper med diverse pålegg (ost, fiskepålegg, majo sånne ting)/eggesalat med 2-3 egg og diverse, f.eks løk og/eller eller tunfisk
  • 12:00'ish: Lunsj eller mellommåltid. Er det lunsj (altså at magen min sier lunsj) så er det som regel tilsvarende som frokost eller jeg kan eksempelvis også steke opp en laksekotelett og lage salat eller spise m. rømme og kanskje litt grønt
  • 14-15:00: Lunsj eller mellom. Om det er mellom, så er det oftest snakk om noen lunsjlapper, eller lignende
  • 17-19:00: Middag: Det varierer sterkt. Men er oftest fiskebasert, gjerne form, med grønnsaker til, og saus eller dressing av f.eks rømme, eller soyamel og fløte. Jeg steker alt i meierismør.
  • 20-23:00: Kvelds er eventuell. Den er som regel noe ala frokost/lunsj/mellom, og det hender også middagsrester.
Dette er veldig eksempelvis, men representativt. Jeg spiser om jeg kjenner at jeg begynner å bli/kan bli sulten. Om jeg ikke er det, venter jeg. Så det hender at jeg bare spiser tre måltider i løpet av en dag. Som i helgene. Da er også energinivået lavere.
Til drikke går det egentlig bare i vann, vann og vann. To til fire liter om dagen, avhenger av tørst, men aldri under to.
Ofte tar jeg et kafébesøk i løpet av dagen, drikker da som regel usøta krydderte, eller grønn te. Tar av på kaffen i helgene, men prøver å holde meg til en stor kopp i hverdagene.
I helgene hender det jeg drikker litt (noen ganger ganske mye) rødvin. Prøver å holde meg til de med mindt mulig restsukker.

Kan også nevne at jeg ikke spiser animalske produkter, bortsett fra biprodukter; altså meieriprodukter. Jeg spiser ellers sjømat. Det er ikke fordi jeg ikke tror det er sunt, men pga personlige overbevisninger. Men det funker helt fint, så lenge jeg passer på å spise fete fisketyper. Det går en del i laks, for å si det sånn.

Grønnsaksmengden er varierende, etter lyst og smak. Men sjelden en dag uten. Prøver å holde meg under 30 karber om dagen, og er fortsatt i ketose. Trives der, er alltid mett og energisk.

I tillegg går jeg fra 20 min til et par timer hver dag, men ikke alltid i helgene.

Har gått jevnt og trutt ned i omfang hele tiden, også, bare så det er sagt, hehe

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat