|
Sv: Å gi blod når man går på Skaldemann?
Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.
Er det mange her som gir blod? Jeg har alltid hatt lyst til å gi blod, men gruer meg veldig til å gå på blodklinikken. Er ikke redd for sprøyter og slikt, men veldig redd for å få kommentarer, og å få vite noe om meg selv som jeg ikke vil vite.
Har lurt på om overvektige kan gi blod. Har lenge hatt en (irrasjonell) frykt for å bli avvist fordi jeg er overvektig, og har ikke funnet noe informasjon om BMI eller noe annet på blodbankens nettsider. Vet ikke om det har noe som helst å si.
Er det noen som vet noe om dette?
Jeg var blodgiver før, og så lenge du er frisk og rask og har et godt blodtrykk, (fast sexpartner, ingen tatoveringer osv. osv. som du må svare om på et skjema hver gang) - så burde ikke vekta spille noen rolle (den gjorde i hvert fall ikke det for meg).
De var veldig nøye med å måle blodtrykket den aller første gangen jeg var der og registrerte meg som blodgiver husker jeg. Men det var aldri noen som nevnte noe om vekta mi.
Ellers fikk vi stort sett bare tilbud om brus eller juice av noe slag der jeg gikk - og siden det var pre-lavkarbo så endte jeg som regel opp med å drikke eplecider. Nå blir jeg kvalm bare ved tanken ...

|