Tråd: Maltodextrin
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-04, 01:59   #9
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

1 ts Natreen tilsvarer 1 ts sukker i smak også..... jeg har brukt det i flere oppskrifter. I så små mengder er det absolutt IKKE farlig. Og når det gjelder teen - det er så lite maltodextrin i den at det er ikke noe å regne med engang. Jeg sendte en mail til Atkins ang. Natreen for leeeenge siden (med innhold etc), dessverre kan jeg ikke finne svarmailen, men de sa Natreen og innholdet var helt greitt, mye bedre enn alle andre (som Stevia, Aspartame) untatt Splenda, som de ser som det beste.

Jeg bruker uansett så lite og ser ikke grunn til å kutte ut Natreen på grunn av de ørsmå mengdene med maltodextrin. Må prøve å sette ting litt i perspektiv her !

.... og etter ikke ha spist sukker på så lenge hadde jeg uansett ikke klart å ha 2 ts natree i tekoppen !! *uæhhhhh* ekkelt !!