|
Sv: Handlekurven til fete mennesker
Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.
Jeg pleier ikke akkurat å snike oppi handlekurvene til folk, men det blir jo til at man ser litt hva folk handler.. Og jeg kjenner jeg blir litt oppgitt (ikke over personene) og trist når jeg ser hva enkelte lemper i handlevognene.
Ser at noen blir oppskaket over innlegget til siljevanilje, men hun er inne på et viktig tema. Kan vi ta initiativ til å snakke med andre om vekt og mat eller skal vi vente til andre tar initiativ?
Du kan ikke i fullt alvor mene at man skal ta initiativ til å snakke med vilt fremmede mennesker om vekt og mat? Et menneske du ser på butikken, og som handler matvarer du ikke er enig i? Hjelpe og trøste. Det får være måte på arrogant.
Som flere sier, hvem vet hvorfor de handler som de gjør? Men uansett hvorfor, hvem er du/vi til å sette oss til doms over andre mennesker som vi vet ingenting om? Og uansett om personen selv skal spise det andre mener er usunt, så er vel jammen med det personens sak, og ikke vår.
Egentlig så er de verst, de som har 'sett lyset', og skal redde verden Greit å informere når noen spør. Greit at man er ivrig og nevner det i flere sammenhenger, men der går grensen. Synes jeg.

|