Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-07, 09:17   #1
janmesi
Medlem

janmesi sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 50
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Jeg maa bare si!

AT ... etter aa ha gaatt paa en blanding av Lutz/Skaldemaninspirert kost i mer eller mindre to aar naa ... Saa ...

- har jeg ikke vaert hos kiropraktor en eneste gang (helt uvanlig, har pleid aa gaa 2 ganger i aaret for 3-4 behandlinger for stive og laaste ledd)

- aldri, aldri, hatt sure oppstöt eller halsbrann!
Jeg ryddet i medisinskapet mitt, tro meg jeg har mye piller og kosttilsskudd liggende her og der, og fant noen zantac (syrenöytraliserende) .. da tenkte jeg: Däven, naar spiste jeg det sist!?

- kolesterolet er perfekt 2,0 / 2,8 tot 5,2

Men jeg har fremdeles litt höyt fastende blodsukker, og det irriterer meg. Langtidssukker er bra, 5.2 - men fastende er ofte i 5.8 - har til og med värt oppe i 7.0, men det var etter en sövnlös natt i en ekstrem stressperiode. Svingninger tror jeg det er lite av, for naar jeg maaler litt senere paa dagen, saa er det ofte rundt 4.8 - 5.0 osv.

Noen som opplever det samme?

(For ordens skyld: En blodsukkermaaler kan du faa gratis av fastlegen din, eller kjöpe for en hundrelapp paa apoteket.)

Trolig er jeg et godt eksempel paa hvor viktig det er med god sövn og stressmestring. Der har ikke jeg värt noe godt eksempel de siste to aarene ...

jan