Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-07, 16:50   #124
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av tnutt, her.

Med litt fugleperspektiv her så er det ikke meg som egentlig kommer med de bastante påstandene. Jeg stiller spørsmål ved den bastante påstanden om at grønnsaker er nødvendig.

Jeg vil påstå at ditt spørsmål er hørt og besvart etter beste evne fra flere hold. Det har også kommet fram at dine kunnskaper om temaet ikke er bedre fundamentert enn de som skriver at grønnsaker er nødvendig i dagens hverdags-lavkarbokosthold.

Så da har vi to temaer:
1. Er grønnsaker nødvendige?
2. Er det nødvendig å stille spørsmål ved den allmenne oppfatning om at grønnsaker er nødvendige?

1. Her har du fått svar. Grønnsaker er i teorien ikke nødvendig, i praksis er de definitivt nødvendig for de aller fleste som følger en lavkarbodiett i dagens samfunn.
2. Klart det er nødvendig, men jeg ser ikke helt poenget i å stille spørsmålet om en ikke er forberedt på å godta de svarene som måtte komme, med mindre spørsmålet er retorisk og du selv fører sterke bevis for hva som er riktig eller galt.

Jeg foreslår at de som ønsker å diskutere pkt 2 heller starter sin egen tråd, eller et nytt forum for den saks skyld.
Det er omstendelig å lage et nytt forum, så det går vel an å starte en tråd der man diskuterer om det er nødvendig å starte et nytt forum for noen av trådene.

Hvis det enkle, trivelige og for meg nyttige spørsmål som ligger i trådens tittel skulle lede til vill maktkamp med tolkninger av ytringsfriheten så vil det jo ikke være så konstruktivt, men underholdningsverdien må da være desto større.

Hvorfor ikke diskutere det her? Dette temaet er ferdig diskutert, om du eller andre ønsker en fruktbar, videre diskusjon om grønnsakenes viktighet så vil en ny tråd være en nødvendighet.

Jeg ser forøvrig ikke hva maktkamp og ytringsfrihet har med denne tråden å gjøre. Jeg ser at det foregår, men jeg skjønner ikke hva noen skulle ønske å oppnå med det.

Så for meg har denne diskusjonen to løp:

1. Saklig og lærerik diskusjon
eller
2. Morsom underholdning

Jeg syns at det er viktig å holde disse adskilt, for alle som deltar er gjerne ikke i samme modus. Noen ønsker å diskutere for å lære, eller enda bedre lære bort, andre ønsker å kverulere for underholdningen sin del, sistnevnte ødelegger diskusjonen for de 2 første.

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat