|
Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?
Opprinnelig lagt inn av tnutt, her.
Men denne diskusjonen gjelder ikke de som liker grønnsaker. Den gjelder dem som IKKE liker grønnsaker.
Og for min del er det noen grønnsaker jeg har mindre lyst på enn andre, og slik sett er jeg litt interessert i å vite hva som er forskjellien på grønnsakene og deres nødvendighet.
Og så et hjertesukk: Hvorfor er det så mange som som prøver å frata meg min rett til ytre meg om ting jeg ikke har greie på? Snakker vi om keiserens nye klær?
Generellt er jeg litt i mot at man skal ytre seg for mye om ting man ikke har greie på, med mindre det er i spørsmålsform, noe jeg tolker denne tråden som
Og når det gjelder å tilegne seg kunnskap om dette emnet vil jeg, som mange andre her, anbefale å starte med boka "bedre uten brød". Det står det MASSE nyttig informasjon, bla om dette emnet. Lån den på biblioteket, det gjorde jeg. (endte opp med å kjøpe den etterpå da...)
Forøvrig tolker jeg tråden som fisking etter anerkjennelse i det å ikke like grønnsaker. Da er nok ikke jeg rett person til å uttale meg. Jeg mener man kan lære seg til å like ting, og at man som voksen bør gå foran med et godt eksempel når det gjelder grønnsaker. Om ikke annet for variasjonens skyld. Og som Torkil nevner, endel forskning viser at et kosthold basert på ensformig inntak av kjøtt kan føre til kreft.