Lurer på mye rart i dag jeg......
1. Bananer......
Jeg vet det er MYE karbo i bananer. Men er det ikke LITT sunt alikevel?? Jeg er ikke glad i bananer, men jeg tenkte mest på ungene.... g banankake og banamilkshake og sånt.....
Hvordan "virker" karbosene i bananer på kroppen i forhold til karbosene i f.eks loff, sjokolade osv.... ?
2. Stevia:
Jeg har endelig fått bestilt Stevia fra Atkins-shop. Men vet noen av dere hvor mye jeg skal bruke av det i forhold til sukker eller natreen? HVOR søtt er det liksom, hvis noen skjønner hva jeg egentlig spør om nå.....
3. Vollkornbrot:
Jeg har begynt å spise litt av sånn "Vollkornbrot". Disse pakkene med ferdig oppskjærte skiver. På pakka står det bare, helkorn rug, vann og salt.... Men ikke noe om karboinnhold.... Noen som vet?
4. Salami:
Jeg mener å ha lest her inne at salami ikke bør spises så mye, men jeg husker ikke hvorfor....... (?)
5. Macademianøtter:
Hva er det med de nøttene som gjør de så sunne? Noen som vet innholdet av fett, protein, karbo osv? Jeg får kun tak i disse i løsvekt i en invandrerbutikk, og der står det ingenting om de.... Første gang jeg hørte om nøttene var da jeg leste om Moskva-Marit i Se&Hør, om at hun hadde gått ned 40kg på å bytte ut snacks med Macademianøtter.....
Også er det helt sikkert mye annet jeg lurer på også, men det husker jeg ikke i farta.... huet mitt er ikke helt bra i dag......
|