|
Sv: Noen annen grunn til at vi ikke skal spise så mye frukt enn
På Atkins kan du i prinsippet spise "hva du vil", men det er snakk om å finne sin egen toleransegrense. Og de fleste som velger å følge Atkins vil jo også være mer følsom for mange matvarer om de måtte begrense seg i utgangspunktet, særlig når det gjelder faren for tilbakegang av livsstilssykdommer og overvekt.
Så de fasene som er etter induksjon er til for å innføre matvarer på en forsiktig måte og finne ut hvor mye karbohydrater og matvarer i det hele som man tåler før det går gæli igjen...
Enkelte ting er jo opplagte også. Som store mengder frukt er lik masse sukker i en viss form, og det er jo ikke bra i store mengder.
Men frukt har en del andre bra ting, som f.eks sitrusfrukt som er (som relgel) proppa med c-vitaminer!
Men det er jo snakk om å bruke god lavkarbisk fornuft også. Jeg tviler på at jeg kan spise frukt av all hjertens lyst igjen. Men så er jeg ikke kjempeglad i frukt generelt lenger heller... Noe som for en feit person kan oppfattes like mye som kjerkjebanning som det å si at man liker majones og meierismør

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|