Tråd: Snavel?
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-04, 10:17   #24
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Rå peanøtter kan man få kjøpt i fruktbutikken i Kirkeristen, nederst i Karl Johan. Så kan man riste dem selv slik at man har kontroll på temperaturen. Alle peanøtter som selges som menneskeføde er ristet, for rå peanøtter smaker ikke godt. - Ble kjempeskuffet når jeg fant ut det, etter endelig å ha funnet usalte peaøtter uten skall.

I Kirkeristen har de også mye andre gode rå nøtter, en pose blandede nøtter inneholder: paranøtter, macadamia, pekan, valnøtter, ristede usalte peanøtter, hasselnøtter - for de som tåler nøtter. Også er det jo utrolig mye bra mikro-næringstoffer i nøtter da, i tillegg til sundt fett og proteiner.

Jeg skal dyppe slike blanded nøtter i smeltet mørk sjokolade og ha som juleknask!