|
Sv: Rødt kjøtt øker sjansen for kreft!
Jeg spiser ikke rødt kjøtt over hodet, men jeg tviler på at det er farlig.
Et poeng som Silje viser til her, er at industrien i dag har tatt oss bort fra det naturlige grunnlaget, men samtidig så skal det lenger tid til å forandre gener enn som så!
Nå må noen gjerne arrestere meg på tallene her, men så vidt jeg kan huske har mennesker dyrket jord fra ca 60 000 år tilbake, og fortsatt er det så mange som ikke har en kropp eller metabolisme som kan gjøre nytte av korn- og rotfrukt.
Vel tror jeg ikke de spiste hundre gram rødt kjøtt om dagen i urtiden, det hadde vel med hva som var tilgjengelig, jaktlykke etc..
Jeg veliger å legge hodet litt på skakke over en sånn undersøkelse, og i særdeleshet en nettside som trekker fram resultater i stikkordsform under store krigstyper.
Jeg vil vite adskillig mer før jeg akter å ta stilling til, vel, alle sånne undersøkelser. Og det håper jeg andre også gjør altså.
Forresten er fisk veldig godt. Og sunt. Har enda ikke lest mange kreft-artikler om fisk. Men jeg er sikker på at om jeg googler "fish+cancer", så kommer det opp.
Sannheten er alltid for hver enkelt det en vil at den skal være. Og det gjelder i innmari mange statistikker og forskningsrapporter. Bare spør oppdragsgiverne

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|