Tråd: Hard i magen
Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-07, 23:40   #29
slaskalainen
Gjest

Sv: Hard i magen

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

----------------------

Hmm..svekkelse i lukkemuskelen? Medfødt? Tenk om de kunne visst om lavkarbomat!

I følge denne siden skal man behandle dette med medisiner. Jeg ble ikke overrasket for å si det sånn. Ikke tilfeldig nei. De tjener vel store penger på folk med halsbrann. Hva om disse kunne spist sunn mat istedet for å spise masse piller. Heldigvis vet vi her inne bedre.

Nei, det tror jeg faktisk ikke så mange her vet så mye om.
I alle ikke de som ikke har det selv. Tro meg.

Vanlig halsbrann er ofte(st) et resultat av etevaner. Men sterk gastroøsøføgal refluks, gjerne kombinert med hiatus insuffiens er ikke noe man blir kvitt med aldri så mye lavkarbo. Er det medfødt må mange bruke protonpumpehemmere, fordi også om man eter lavkarbo produserer man mavesyre.

Når mavesyren havner på feil sted grunnet svakhet ved lukkemuskelen + hiatus hjelper det ikke med noen som helst slags diett for dette problemet. Når man risikerer å havne på akutten fordi symptomene hos de sterkest rammede ligner mye på hjerteinfarkt (pustevansker, enorme brystsmerter, vondt mellom skuldrende) er man jævlig glad for det medikamentet som finnes, selv om det koster 13 kr tabletten når man ikke får det på blå resept. Tablettene må tas som forebyggende og etter hvert finner man selv doseringen.

Da hjelper ikke "lekemedisinen" som Mat og Helse annonserer mot dette problemet. Her må det lut til.

Akkurat når det gjelder diverse øvre abdominale problemer er mange i den situasjonen at medisiner må til. Lavkarbo er ikke nok. Not even close! Dessverre.

Tillegg 00:40
Når det er så i ulage at man i 3 dager bare ligger på ryggen døgnet rundt og ikke orker røre på seg fordidet er vondt --- og syra gjør at stemmen er helt hås --- da har man opplevd det de luxe i tillegg til de andre tiga jeg nevnte.

Joda --- lavkarbo har hjulpet, men uten tablettene ville man leve "farlig" --- man kjenner man ville fått elendighet i blant.
Men - dette ekstreme er jo annet enn uheldige spisevander da.
god natt

Sist redigert av slaskalainen : 04-04-07 kl 00:46.
  Svar med sitat