|
Sv: Hvilken by får søke om OL??
Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.
Det er bare tull at landet ikke har råd. Vi har råd til dette og råd til et skikkelig helsevesen. Ser ut som politikerne teller kroner som enkelte teller karber!!!
Jeg har ikke sagt at landet ikke har råd, for det har vi, men jeg ser ikke poenget. Vi sliter som bare pokker med å få folk ansatt for tiden, arbeidsledigheten ligger på under 2%, og det er ikke kvalifisert arbeidskraft å få, og da skal man bygge ut hele Tromsø? Hvor skal man ta arbeidskraften fra?? Ok, man kan lokke med bedre lønn enn hos private aktører på østlandet, men da begynner dette å koste langt mer enn hva det smaker.
Så jeg mener at i dagens høykonjunktur, så er ett OL en garanti for 1-1,5 % høyere rente, og så glad er jeg ikke i en gjeng med tryner som står på ett eller annet at de skal få 25000 spenn ekstra av meg. (Selvsagt kan tidene forandre seg innen den tid, men det vet vi ikke).
Så dette er grunnen til at jeg helst ikke vil ha OL til Norge, og hvis det absolutt trengs, så må vi ha det der infrastruktur tildels finnes og anleggene er per i dag.
(Helsevesenbiten ønsker jeg ikke å kommentere her, da det vil bli en diskusjon som ville skli helt ut... og ja, jeg er en AUF'er.)
|