|
Sv: Spise potet eller ikke?
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Jeg tviler på at du får kresne unger av det, altså. Jeg hadde aldri tvunget i barna mine unyttig mat bare for å slippe at de ble kresne. 
Dessuten er det bare greit om de blir kresne overfor raffinerte karbohydrater, hva er vel bedre enn det?? 
Min datter spiser ikke poteter og ris, bare pasta liker hun (fullkorn). Men hun spiser kjøttdeig, rent kjøtt, kylling, egg, frukt, grønnsaker, ost, fete melkeprodukter, nøtter, mørk sjokolade, fisk og mye annet sunt og godt. Ikke noe kresenhet her i gården selv om hun spiser veldig lite karbohydrater. Brød liker hun heller ikke så godt. 
hmmm...nja..meget mulig..men tenker på den dagen da sønnen min er 16 og skal ha middag..det er en ganske dyr kost dette.er greit at hvis de liker(noe han er vandt til å få)poteter så er jo det en fin måte å få nok så man blir mett.ikke bare 3koteletter og grønnsaker..kan fort bli dyrt da.
Min eldste sønn spiser det meste..så han er ikke kresen til noe.
Men min datter på 11mnd..hvis hun vokser opp og verken får brød,potet eller ris..da tror jeg ikke at hun kommer til å like det heller..
|