Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-07, 14:08   #67
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av tnutt, her.

Om du rengjør samvittigheten min eller maltrakterer den fullstendig er ikke poenget.
Poenget er å diskutere og lære noe om grønsaker er nødvendige, og hva som eventuelt er grunnlaget for dette.

Jeg skjønner godt at man kan få lyst til å diskutere min samvittighet/sjelsliv og mine behov for helsesjekk osv.
Men noen større avsporing fra temaet skal man vel lete lenge etter.

Nei, ærlig talt, nå må du gi deg. Dette var ment generelt.

Vi har allerede vært inne på årsaker til at man ikke skal ikke anbefale en grønnsaksfri diett til alle og enhver, og at flere rapporterer om høyt blodtrykk og høyt kolesterol ved omlegging til en diett uten karbohydrater og uten grønnsaker. Ziggy klargjorde fint i noen av de første inleggene grunner for å variere kostholdet bredere enn å kun holde seg til kjøtt. Konklusjonen er at det er mulig for mange å leve med god helse uten å spise grønnsaker, men at det er lett å gå i feller med et veldig ensidig kosthold. Derfor vil de fleste her (inkludert meg) ikke anbefale en slik diett utenom spesielle tilfeller. Hvis noen har lyst til å følge en diett med kun kjøtt bør de gjennomføre jevnlige helsesjekker i begynnelsen fordi det er eneste måten å finne ut om man tåler denne dietten.

Hvis noen har noe fornuftig å tilføye så værsågod, men jeg kommer ikke til å kverulere videre. Jeg er heller ikke interessert i å diskutere noens ego, diskusjonsteknikker, eller om vi er utenfor eller innenfor tema.