|
Sv: Kalorier hindre nedgang???
Godeste THSE,
her blir du kanskje ikke noe klokere av det som kommer fram? Hva vet jeg. Blir man forvirret er det lett å forstå det. Teori og praksis henger ikke alltid like lett sammen. Det er en "krig" om det med kalorier og kalorier der ute i den store verden. Vi kan alle slå opp i bøker og finne forklaringer på det meste. Selvsagt vil enkelte / mange ting være så greie og klare at det bare kan godtas der og da. Andre forhold ikke.
Energibalansen, forholdet mellom kaloriuer inn og ut, hva som egentlig skjer i menneskekroppen og hvorfor det skjer så forskjellig hos mange når det etter teorien ikke skulle det......er vel et forhold som ingen egentlig forstår her under solen. I alle har ingen kunnet komme med noe som ingen andre kan "motsi" med rimelighet. Dessto mer man forsker på det, dessto mer motsigende element finner man. Det er ikke en gang sikkert at det er meningen å skulle fullt ut forstå det. Den såkalte "vitenskapen" som mener seg å forstå det, kan ikke engang forklare hvorfor menneskene er til på jorden.
Nå er det ikke all (seriøs) vitenskap som bastant sier at slik og slik er det i virkeligheten, men åpner for de andre innspillene vedrørende kalorier og hvordan menneskekroppen takler alt rundt dette.........
Når jeg får skal jeg en gang prøve å komme tilbake med en del mer på området.......(om ikke alt er dødd ut da). Nå om dagen er det for mye annet som krever tid til å lage noe skikkelig.
|