Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-07, 08:37   #59
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.

Seriøst:
Jeg mener det ikke er noen grunn til å svartmale verken situasonen på kjøtt / fisk eller det grønne for den del.

Vel, de gangene jeg handler på Bunnpris så blir jeg ganske bedrøvet over kjøttutvalget som stort sett består av kjøttdeig, pølser, karbonader, magert pålegg, enkelte kraftig overprisede indrefileter, og gildes lungemos (som nesten ikke inneholder kjøtt).

Det er mulig å få tak i bedre varer, siden økologiske produkter og gårdsprodukter er i vinden for tiden. Ultra har ypperlig utvalg av både flott kjøtt og oster. Men hvis vi snakker generelt er tilstanden på både kjøtt og grønt såpass dårlig at det skal spesielle grunner til for å anbefale å spise mat kun fra en av gruppene. Dersom noen har en fordøyelsessykdom som hindrer dem i å spise grønnsaker, så er jo saken klar. Du skal ikke spise noe du ikke tåler. Men da skal du også være forsiktig med å handle all maten din på nærmeste lavpriskjede.