Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-07, 12:27   #36
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Jeg trenger en ny stekepanne!

Støpejernspanna ble utsatt for nok en test i dag. Det var moderat varme, masse usaltet smør, løk, bacon i terninger og 4 egg. Kunne slide de rundt i pannen som jeg ville. De hang ikke fast. Ble perfekt stekt. Etterpå lot jeg pannen kjøle seg ned, så tok jeg tørkerull og fjernet oje og noen smårester. Deretter satte jeg den inn med ny olje, slik at den er klar til neste gang.

Dette har virkelig gjort underverker med pannen min. Den er bedre enn ny. Dette var utrolig gøy. Så om du/dere har en gammel støpejernspanne som ikke funker særlig godt. Prøv å salte, slik dette ble beskrevet tidligere i denne tråden. For deretter å olje inn. Det ble helt overlegent. Vedlikeholdet er jo ikke særlig tungvint det heller. Så denne oppskriften kan konkurrere med langt billigere panner, med belegg som løsner etter kort tid.

Siden jeg har hatt slik en overdreven fokus på stekepanner i det siste, så har jeg tekt tilbake på når jeg skaffet meg støpejernspanne. Og ganske riktig. Den ble innkjøpt til fordel for en teflonpanne som gikk i stykker.

Dette hadde jeg aldri trodd på forhånd. Så tuuuuusen takk alle sammen!!! *nyfrelst*

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat