Tråd: Magnesiumoxid
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-07, 17:52   #58
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Magnesiumoxid

Hei
De som ikke tåler min Dansk/Norske rettskrivning bør hoppe over dette svaret. De to språk ligger tett opp mot hverandre, noe som gjør det vanskelig for meg å SE om jeg har skrevet rett eller feil. Setningsoppbyggingen er også forskjellig. Jeg har valgt å skrive en slags Norsk fremfor Dansk.
Boken "slank med ketolysekuren" har selvfølgelig vært gjennom professionell språkvask og korrektur, men det kan sikkert finnes setninger der min Danske herkomst skinner igjennom.

Jeg har fått et par E-mail med rettelser til tekst på www.ketolyse.no og takker for dette. Husk på at alt som har med ketolyse, nettbutikken, hjemmesiden, ulønet deltakelse på dette forum og på forumet på www.ketolyse.no å gjøre, er noe jeg holder på med når jeg er ferdig med min fulltidsstilling som fastlege. Jeg kunne sikkert ha brukt mer tid og kanskje penger til Norsk korrektur av tekstene på hjemmesiden.

Når det gjelder Magnesium er det slik at magnesiumoxid ikke opptas i kroppen i vesentlig grad. Det trekker vann ut i tarmen og gjør avføringen mykere og lettere å kvitte seg med. Det kjøpes på apotek, 1/2 - 1 ts om morgenen i et glass vann løser opp ved forstoppelse. Brukes i korte perioder.
I magnesiumtablettene fra Ketolyse er det en blanding av
Magnsiumkarbonat, magnesiumhydroksid, magnesiumacetat svt 200 mg magnesium totalt. Det er valgt tre forskjellige magnesiumsalter fordi noen opptar den ene type bedre enn den andre. Dette tilskudd opptas altså i blodet og hjelper til med energiomsetningen samt virker membranstabiliserende slik at hjertebank og leggkramper forebygges.

På ketolysekuren skal man jo spise blandet salat og grønnsaker hver dag, noe som gir tilskud av fiber, men forstoppelse kan forekomme.
Det er korrekt at det er sammenheng med lite fiberinnhold og tykktarmskreft, men det er etter flere tiår med forsømmelser!
Å foreslå grove kornprodukter og rotfrukter til folk på ketolysekuren viser at man ikke helt har fått med seg slankekonseptet.

Til slutt får jeg bare beklage staveleif, kommafeil, syntaksfeil etc.
Siden du tydeligvis er så flink med Norsk rettskrivning Nantoz, kunne vi kanskje lage en byttehandel? Du sender meg korrektur på de grøvste feil på www.ketolyse.no så sender jeg deg et gratis eksemplar av "Slank med ketolysekuren" så kan du jo sette deg ordentlig inn i konseptet.? Send til Post@ketolyse.no eller Ketolyse postboks 123 4852 Færvik

Vennlig Hilsen
Torkil

Sist redigert av Torkil : 24-03-07 kl 18:12.
Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat