|
Sv: Magnesiumoxid
Opprinnelig lagt inn av Nantoz, her.
For siste gang: jeg hadde andre forventninger til en side som hevder å ha en vitenskapelig fundert ernæringsfilosofi.
Jeg vil hevde at om boken var skrevet på samme måte ville ikke du eller noen andre klart å ta den seriøst.
Ikke sett i gang med å skrive et flammende forsvarsinnlegg nå, bare prøv å skjønn poenget mitt her.
Ikke ta det som en personlig fornærmelse, eller en fornærmelse mot forumet.
Bare les det jeg har skrevet, tenk over mitt ståsted, og la det ligge.
Jeg synes lavkarbokosthold er veldig interessesant, og prøver å finne ut hvilke ernæringsregler de forskjellige lever etter.
La oss derfor gå over på det mer kostholdsrelaterte: hvorfor mener ketolysetilhengerne at fiber ikke skal være bra? Jeg skjønner ikke helt tankegangen bak det.
Jeg vet ikke om noen ketolyse-tilhengere mener bastant at fiber IKKE er bra. Men man kan kanskje finner gode fiberkilder, som ikke er karbohydratrike...f.ex nøtter, blomkål, brokkoli, selleri, hodekål, m.fl...
Når det er sagt, så sier Lutz/Allan i sin bok "Bedre uten brød", at de mener fiber/tarmkreft-hypotesen ikke er bevist...(side 132). De henviser bl.a til The Nurse Health Study, hvor det ikke ble funnet forskjell i kreftforekomst (tykktarm-/endetarmskreft) blandt de som åt mye kontra lite fiber.. (s 189-190).
Så det er vel ingen konsensus innen humanernæring, at fiber er kreftforebyggende.
Også andre temaer vedrørende ernæring/helse og karbohydrater blir diskutert i boka...Lest den?
|