Tråd: Magnesiumoxid
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-07, 17:09   #50
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Magnesiumoxid

Opprinnelig lagt inn av Nantoz, her.

Det er bokverk som tar for seg kostholdsteori og ernæringfysiologi på anerkjent og faglig kompetent vis, selvfølgelig også lavkarbodietter.

Har ikke lest akkurat det referanseverket, nei, men har brukt tilsvarende jeg har fått tak i gjennom BIBSYS, når jeg har værtsøkt etter forklaringer på ulike tema omhandlende human ernæring med vekt på de biokjemiske prosesser som forekommer i forbindelse med inntak av ulike næringsstoffer i kroppen.

Har du forresten lest boken "Bedre uten Brød"? Den boka er ingen fagvitenskapelig presentasjon av lavkarbokosthold, men viser hvordan man innen denne kostholdsretningen baserer seg på ulik kunskap om human ernæring og biokjemi, som en basis for denne type kosthold.

Her tar man bl.a. opp virkningen et lavkarbokosthold kan ha på ulike sykdommer som bla.a. kreft m.fl. Enkelte av fremstillingene kan oppfattes som kontroversielle, og strider til dels med den rådende vitenskapelige forklaringen på b.a. utviklingen og spredningen av kreft.

De betraktningene som fremkommer i denne boka har slik jeg ser det svært mye for seg... for det er ingen tvil om at mange av dagens livsstilssykdommer kan direkte kobles til hva vi bl.a. spiser...

Så den boka anbefaler jeg deg også å lese...

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat