|
Sv: Kalorier hindre nedgang???
Ja, jeg har prøvd det meste av slankekurer og dette er det eneste som fungerer for meg
Har både Lindberg, Atkins og ketolyse boken så de brukes flittig.
Var inne å leste et av Ziggy (tror jeg ) sine innlegg i forhold til optimal ernæring og hvordan kroppen ikke kan ta opp ubegrensede mengder med fett i motsetning til karbohydrater, og at det derfor er karbohydratene og til dels proteiner du faktisk legger på deg av. Dette innlegget var for øvrig veldig opplysende, liker å forstå hvorfor ting fungerer slik de gjør .
Men derfor mitt spørsmål, fordi dersom jeg ligger på ca. 15 karber pr. dag og er i ketose, men f.eks. får i meg 3000 kalorier, men bare bruker 2000. Hvor blir de 1000 jeg ikke har brukt av da, dersom vekten likevel fortsetter å gå ned??? Eller er det, det at man automatisk bruker mer kalorier når man holder seg i ketose?? Eller gjelder ikke kalorier i det hele tatt?? Altså hvis man får i seg mer energi enn hva man bruker, hvor blir det av resten, eller blir det ikke noe rest når man ikke spiser karbohydrater...?
Håper noen skjønte dette spøsmålet... Er litt forveten og må nødt å forstå hvorfor