Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-07, 11:06   #15
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Atkins døde ikke av hjerteinfarkt

Opprinnelig lagt inn av tbear, her.

Robert Atkins var heller ikke på noen måte fet i tiden før han døde. Tilfeldigvis fikk jeg se det som jeg tror ble hans siste tv-intervju, sendt 6. januar 2003 - han døde 17. april samme år. Det var et stort anlagt tema-intervju hos selveste Larry King på CNN. Larry King er en topp, kritisk tv-journalist som i denne sammenheng ville tatt opp spørsmålet om Atkins egen kroppsvekt dersom han på noen måte hadde fremstått som overvektig. Som seer oppfattet jeg ham som helt normal og i godt samsvar med det vi har sett på bilder, nemlig en mann som hverken var spesielt tynn eller spesielt tjukk. Husk at også hans utgangspunkt var at han hadde lett for å legge på seg.

Noe av det første Larry King spurte om var Atkins egen helse i og med at han året før hadde hatt et hjerteproblem. Atkins redegjorde for at dette var en betennelsestilstand som påvirket hjerterytmen og ikke hadde noen sammenheng med dietten.

Alt i alt et positivt intervju. Jeg fant en transkripsjon av intervjuet som jeg legger ut link til her for evt interesserte.

Robert Atkins siste store TV-intervju - hos Larry King, CNN

Ååh så bra, her blir jo favoritter fylt opp med en gang! Denne må jeg tviholde på.