Tråd: God Støtte
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-07, 09:12   #4
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: God Støtte

Pepsimax har rett der. De grønnsakene som vokser over jorda er de med minst stivelse i, altså de som påvirker blodsukkeret minst
Altså i hovedsak å holde seg unna rotfrukt som f.eks potet og gulerot.
Noen grønnsaker er veldig nyttige, andre er mer visuellt attraktive.
Blomkål og brokkoli signerer jeg på! Ellers bruker jeg en del spinat (helst stekt sammen med annen mat i former og sånn, eller fløtegratinert) sopp, squash, agurk, paprika, tomat etc...
Forskjellige typer løk og hvitløk også, selv om det er litt mer karber enn i de ovennevnte, så bruker man ikke voldsomt mye av det om gangen. Setter smak
Står sikkert mer utførlig om det i ketolyseboka.
Det er selvfølgelig snakk om karbomengde, og ikke minst mengde grønnsaker.
Men et sted her på forumet skal det ligge en fin liten programvare kalt Mat På Data som du kan laste ned gratis, der kan du regne ut karbomengden i alle grønnsaker du spiser, så du ikke går over 15 g om dagen.

Ja, her er linken, forresten:http://forum.lavkarbo.no/showthread....494#post244494
Veldig hendig

Jepps, forumet er supert!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat