Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-04, 16:42   #12
magdalena
Seniormedlem

magdalena sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Nå har en barnehage her hvor jeg bor fokusert seg på lavkarbokosthold.Jeg har bare SÅ lyst å få min sønn inn der.Foreldrene får ikke lenger ta med bursdagskos,nå ordner barnehagen det.Til tider kan det virke som om foreldrene har en intern konkurranse om å ha mest mulig snop med seg..Jeg føler et visst press selv egentlig,men gir ikke etter.Her blir det servert fruktsalater,pizza med grovbunn,ostesmørbrød og andre alternativer for bamsemums,gele,kaker og brus.Barna spurte i begynnelsen hvorfor,men ingen har savnet sukkeralternativene og kommunelegen ber andre barnehager om å følge deres eksempel.Det er et stort steg!Men på riktig spor..Sukker har veldig mye å si på vår gutts humør,og vi spiser ennå for mye av det.. Til andre måltider spiser de grovt brød,sjokade og nugatti er forsvunnet fra bordet,men de er ikke helt fanatiske,de tar turer på kafe og slikt,men at de satte stopper for foreldrenes stormannsgalskap,det var virkelig bra!Synd det er fullt i den barnehagen,men håper dette blir en ny trend,en kontrollert en sådan,slik at det ikke nevnes overvekt osv i forbindelse med omleggingen.

Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat