Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-07, 10:46   #17
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor taber jeg mig ikke?

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

"de fleste av mine kg da jeg spiste xtremt lite". Det du sier her er helt umulig. Spiser du mye mindre enn kroppen trenger så går du IKKE opp i vekt men mister vekt (for det meste muskler og fett). Da er vi på den gode gamle kaloriteller-metoden igjen.

Ja, det er vi, og vi er på enæringsråd-nivå utfra det du sier her.. Jeg er et levende bevis på at man går opp i vekt når man spiser for lite, og ned når man spiser nok. Selvfølgelig kan man spise for mye også, men det viktigste er å spise så man holder seg mett til neste måltid, og så ofte at man holder forbrenninga i gang. Spiser man lite tror kroppen at det er nød, og tviholder på det lille man tilfører. Og jeg snakker ikke om å spise mindre en dag eller en uke, men over lange perioder. Og når den da får mat igjen grafser den til seg det den kan få, for å lagre til dårligere tider (som den jo husker godt..). Og det den grafser til seg slipper den ikke lett igjen.
Hvis man har forskjellige hormonforstyrrelser i tillegg vil denne effekten bli enda mer ekstrem enn på "vanlige" mennesker.