|
Sv: Grønnsaker eller innmat - hva er best?
Opprinnelig lagt inn av tnutt, her.
Når fiber skaper gode mager så er fiber å regne som god medisin. Hvorfor har ikke legemiddelindustrien funnet på fibertabletter?
Jeg tør ikke si hva som er virkningen av fiber, men jeg er ganske påvirket av Skaldeman sin oppfatning på side 22 i boken hans "Spis deg slank":
"Kostfiber blåser jeg selv i. Forskningen har kjempet i noen tiår for å vise hvor sunt det er. Resultatet er null. Men vil du gå ofte på toalettet, kan du satse på fiber."
Kan han ha misforstått?
Uten å gå for mye inn på detaljer, og fortsatt holde seg til at dette er mine personlige erfaringer, de dagene jeg "slumser" med grønnsakene, så er jeg MYE OFTERE på do enn ellers, og det er ikke alltid like behaglige turer det er snakk om, det vet alle som har vært løse i magen.
De dagene jeg er flinkere til å spise grønnsaker (og jeg liker dem, men det er litt dyrt å være student og spise det jeg spiser til tider) så er det snakk om ett dobesøk om dagen max, og da er alt fryd og gammen på den fronten.
Jeg spiser heller ikke MYE grønnsaker, mest til middagen, og litt som garnityr ellers til omeletten, i omeletten, eller på mine elskede ziggylapper.
Å skulle lage en pille for alt blir for meg helt meningsløst. Jeg tar multivitaminer, tran, magnesium og b-vitaminer, men dette av to grunner, jeg er i ketose, og jeg tror maten er mer utarmet på en del viktige næringsstoffer nå i forhold til tidligere.
Men erstatning for fiber som man jo lett får gjennom å spise litt grønnsaker nå og da, helt greit og naturlig, samt alt annet nyttig man faktisk får i seg i samme slengen, blir litt dumt i mitt hode.
Skaldeman spiser jo tross alt litt grønt han og.
Men kanskje i en periode for å få et eksplosivt vekttap, hvor bra nå enn det kan være?!?!?!???!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Sist redigert av Photobscura : 22-03-07 kl 10:45.
|