|
Sv: Hvorfor taber jeg mig ikke?
Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.
DJ: Man kan da ikke gi råd ut fra noe annet en det man får oppgitt 
Stemmer det, og det er jo det jeg har tatt litt utgangspunkt i også. Men når hun sier at hun ikke går ned så må det jo være noe feil ett sted. Men for å ta menyen Monix satt opp så står det jo ingenting om:
hvor mye osteterninger
hvor mye koldpresset olje og balsamico.
hvor mye frukt
hvor mye smotthie med bær og cultura youghurt
Fett er som kjent ikke forenelig med for mye karbo. Da må man passe på porsjonene. Og det er veldig vanskelig å huske alt man spiser og mengde på alt.
Og man bør jo ta hensyn til hva hun er frustrert over også, ikke bare se på en enkelt dagsmeny:
Opprinnelig lagt inn av Monix
hvorfor taber jeg mig ikke??
Opprinnelig lagt inn av Frøy
Den mengden mat Monix har oppgitt er heller på den lave siden, særlig når hun trener mye. Det er like ille å spise for lite som for mye - kanskje verre. Jeg for min del la på meg de fleste av mine kilo i en periode da jeg spiste ekstremt lite.
Spise for lite?? Nå må jeg reagere som deg (bare motsatt)
Hun spiser ihvertfall ikke for lite, da hadde hun gått ned i vekt da.
Så hun kan umulig spise for lite. Synes det er ganske useriøst egentlig å trekke konklusjoner dithen (konkludere ved å spise lite = å ikke ta av) pga av din egen opplevelse med å gå opp "de fleste av mine kg da jeg spiste xtremt lite". Det du sier her er helt umulig. Spiser du mye mindre enn kroppen trenger så går du IKKE opp i vekt men mister vekt (for det meste muskler og fett). Da er vi på den gode gamle kaloriteller-metoden igjen. Skjønner ikke hvordan du kunne gå opp mye ved å spise xtremt lite jeg men.... For du måtte jo spise mye mer enn du forbrant da for å gå opp mye og da kan du ikke ha spist xtremt lite.
Nok mat er viktig for forbrenningen - som igjen er veldig viktig for å gå ned. Det er også viktig å få i seg den proteinmengden man trenger for ikke å tape muskelmasse.
Det er forskjell på å spise nok og å spise xtremt lite. Totalt sett over tid så spiser hun for mye og da av karbohydrater sammen med fett. Hun får i seg proteiner fra ost, melkeprodukter, kjøtt, egg osv. så det er det ingen fare med at hun spiser for lite av proteiner. Det er karbohydratene og fettet som man bør se på istedet hvis hun skal ha hjelp til dette. Evt. spise mindre porsjoner mat.
Nå går Monix på Lindberg, og da må hun få råd ut fra det, selv om man måtte ha en annen oppfatning av hva som er best kosthold. Lindberg er lavkarbo.
Ja og det er det jeg har tatt utgangspunkt i når jeg gir råd også (jeg ser på kostholdsfilosofien). Jeg gir da ikke råd ut fra lavkarbo eller Atkins når jeg ser hun spiser Lindberg da. Hm..
Der tar du feil. Lindberg er ikke lavkarbo, men middel-karbo og middelfett. Lavkarbo er høyfett og lav-karbo som Atkins, Skaldemann og Ketolyse.
Lykke til videre Monix og jeg vet at det går bedre når du følger MINE råd. hehe