|
Sv: Bakdeler med lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Begod, her.
Største bakdel: det ser ut som om evnen til å forbrenne karbs blir dårligere og dårligere. Eller er det bare fordi at jeg unektelig er blitt latere og mindre konsekvent i mitt lavkarbo kosthold? Jeg har hatt mange perioder hvor jeg ikke har spist lavkarbo og da kommer flesket tilbake med rekord fart.
Samme erfaring har jeg. Det er nok ikke bare latskap og slurv, nei ... 
Jeg går hos akupunktør nå (pga sydom), og det hjelper meg å resette karbetoleransen, tror jeg. Jeg har sluttet å å opp til tross for en del (!) utskeielser de fire månedene jeg har gått der ... jeg kommer nok ikke til å vende tilbake til ketosenivå, for meg ligger nok løsningen i å tillate en del mer karber. Tror det er bedre enn å stadig skulle "begynne på nytt" med ketose, for da er en sprekk nok til å ødelegge så man er tilbake på start. Med et litt mer avslappet forhold til tingene har man en ny sjanse til å rette opp for hvert eneste måltid
Og der var jeg laaaaaangt ute på viddene i forhold til spørsmålet ... 
Lotusia: det er ingen ulemper med å kutte ut ris og poteter . Grønnsaker har lang større næringsinnhold. Og det at man blir slapp av fett har jeg aldri hørt før. Fett er så mangt! Noe fett får du faktisk veldig rask energi av, som MCT.
Ellers synes jeg Siljevanilje hadde et godt poeng . Mindre bakdeler med lavkarbo ...
|