|
Sv: Hvorfor taber jeg mig ikke?
Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.
For mye? Det ser ikke for mye ut for meg ...
Hvis hun ikke går ned over tid så spiser hun for mye mat, det er jo sånn det er. Husk at den maten hun oppga er for en dag, hva med de andre dagene? Hun spiser neppe det samme hver dag. Jeg gir råd utfra det og det at hun sier at hun ikke går ned. Og det er jo vanskelig å skrive ned nøyaktig alt man spiser også. Når hun ikke spiser ketogen kost så må man passe seg fordi den sterke metthetsfølelsen man opplever på lavkarbo ikke er der og da er det lett å spise for mye. (og hvis vekten går hverken opp eller ned og bare står stille så spiser man jo for mye da også).
Monix, hvis du hadde gått på lavkarbo-mat (som Ketolyse, Atkins ol) så hadde det vært lettere å gi deg råd fordi da er det umulig å spise for mye mat. Men når du går på Fedon så må du passe på porsjonene bedre grunnet mere karbohydrater i kosten. Start med å kutt ned sakte på frukt og se på vekta etter 1 uke. Går du ned så fortsetter du bare.
Fortsett å spise melkeprodukter. Men går du ned sakte (100-300 g i uka) så bør du begynne å kutte ned litt her også samt nøtter (evt. kutte ut frukt eller spise det av og til). 600-700 g i uka er en sunn vektnedgang. Alkohol er også noe som kan begrense vektnedgang.
max 150 g kjøtt, eller 3-4 egg til ett måltid er nok. Da får du i deg nok proteiner. Når du trener så bør du spise sunn mat med proteiner og det gjør du nå. Hvis du ikke trener hard styrketrening så trenger du heller ikke mere proteiner enn det du spiser for øyeblikket.