Ups, du bor jo ikke i Danmark ser jeg nå I utgangspunktet skal du ikke behøve å kutte alle disse tingene, men hvis du gjør alt riktig og ikke går ned likevel, så kan det være lurt å teste ut om det er noe du ikke tåler ved å kutte ut en og en matvare. Det aller første jeg ville gjort er å kutte drastisk ned på kaffen! Det er ikke så lurt å synde når man skal gå ned. Av erfaring kan såpass lite som en bit mørk sjokolade om dagen gjøre hele forskjellen på om du går ned eller ikke ... eller et glass vin. Sånne ting er lurt å luke vekk. Ikke fordi de ikke er sunne og ok ellers, men skal du gå ned, må du kanskje være streng. Frukt bør du være forsiktig med fordi det inneholder mye (frukt)sukker. Når du skriver frukt med mandler, hvor mye frukt er det snakk om? En halv er nok, og så er det fint å legge til litt cottage cheese eller ost, så blir det et fullverdig minimåltid sammen med mandlene. Jeg lurer på om du ikke regner proteinbehovet ut fra hele kroppsvekten din? Det er ikke riktig, det er fettfri kroppsmasse som skal ligge til grunn for proteinbehovet. For min del er det da 70-80 gram. Kroppen klarer bare å nyttiggjøre seg ca 30 g protein pr måltid. Det tilsvarer 100-125 g kjøtt.