Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-07, 12:26   #4
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ris, korn, poteter og sukker.

Poteter kan erstattes av f.eks blomkål med ost, blomkålmos, ovnstekte grønnsaker, sellerirotmos osv. Og linser og bønner. Sjekk om nærmeste bibliotek har eller kan skaffe kokeboken naturlig slank av Fedon. Den har jeg brukt masse (så mye at jeg nesten ikke får opp sidene lenger... ) når det gjelder grønnsaksretter. Så ser du om dere finner noe inspirasjon i den og evt kjøper den.

Ellers kan man spise fullkornsris innimellom, og fedon har utviklet et par pasta-typer som påvirker blodsukkeret mindre enn vanlig pasta. De er fine så lenge man ikke spiser det hver dag. Nå er jeg heldigvis ikke så glad i pasta, men sleit mye med ris og potet-varianter i begynnelsen. Men nå spiser jeg ris uner 1 gang i uka nå som jeg har vendt meg til å tenke på andre muligheter først. og poteter spiser jeg ca en gang i halvåret...

Men det viktigste man kan gjøre er å skaffe seg inspirasjon i bøker, og sjekke oppskriftstrådene her inne. Evt fedonklubben.no. Selv om jeg syns endel av oppskriftene er i overkant avanserte der inne.