|
Sv: Ris, korn, poteter og sukker.
Søtsuget forsvinner HELT på lavkarbo for de aller fleste, men man MÅ bite i det sure eplet og bare holde seg unna med makt i en uke eller to før man merker forskjellen. Spiser du mye kunstige søtstoffer vil du bare bidra til å opprettholde søtsuget og gjøre vondt verre, dessuten kan disse søtstoffene hindre vektnedgangen for noen.
Jeg merket fort bedring om jeg holder meg helt unna søtt i et par uker. Mister lysten på det, savner det ikke, og når jeg først "sprekker" i et selskap eller noe, så smaker det plutselig høgg! Tro meg, sukker smaker ikke godt lenger! Nå har jeg ikke drukket brus eller spist noe særlig med søtt på 2 måneder, og nylig tok jeg en slurk cola light og en sjokoladebit og holdt på å kaste opp. Det smakte RENT sukker, jeg ble skikkelig dårlig. FYSJ!!! Jeg takler det ikke lenger, og jeg var vel en av de verste sukkernarkomane her inne. Jeg levde på cola og sukker før, i flere måneder om gangen. Klarte ikke holde meg unna!
Nå er jeg vektoperert (i januar) og har fått en drahjelp i det da, men jeg merker godt at det å holde seg helt unna søtt har hjulpet meg enormt. Jeg har ikke sug lenger og tåler som sagt ikke engang smaken av det.
Jeg hører mange si det samme - søtt smaker HØGG etter noen uker uten.
Dere klarer det, stå på!!! 
Glemte å svare på det siste du spurte om; poteter og ris synes jeg er LETTEST å erstatte. Pasta er det verre med men heldigvis er jeg ikke så glad i det heller. Poteter erstattes feks. av brokkoli og blomkål samt andre grønnsaker. Ris kan erstattes av feks. blomkålris (søk på "jukseris" her inne for oppskrift). Men nå ser jeg jo at du følger Lindberg og da er det jo IALLFALL ikke problematisk????? Dere kan jo spise bønner og linser, og da er det jo kjempelett. Jeg elsker bønner og linser og spiser heller det enn poteter siden det smaker myye bedre. Linsemos er fantastisk, kikerter er snop.