Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-07, 21:07   #1
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk
Question

ME og kosthold

Jeg vet vi er flere her med lignende sykdommer, og jeg søker råd fra dere som har lyktes med å bli bedre av sykdommene. TheMonk, jeg spør bl a deg

Saken for min del er at jeg tilsynelatende ikke har noen effekt av lavkarbo lenger, og i løpet av tida jeg har gått på lavkarbo (to-tre år) fått irritabel tarm i tillegg til de andre symptomene. Jeg tåler bl a ikke smoothies (med rå egg og frosne bær, ikke noe melkeprodukt) og en del melkeprodukter, jeg får vondt i magen og diaré av dem. Akupunktøren ber meg holde meg unna hvete, alle melkeprodukter av kumelk og all rå mat. Hun ber meg spise rent og ikke fett kjøtt, jeg har ikke våget meg på å udype temaet fett generelt ...

Med disse begrensningene (hvete er jo greit å holde seg unna) synes jeg det blir for begrenset og vanskelig å spise lavkarbo. Og ærlig talt er jeg i tvil om veldig begrenset karboinntak er særlig sunt for meg, siden jeg reagerer kraftig med influensasymptomer o. l. i ketose.

Jeg har også lest nylig (husker ikke hvor ) at mettet fett ikke er så gunstig for fibromyalgipasenter, en diagnose som jo ligger tett opp til ME.

Noen synspunkter?

Sist redigert av Huldr : 19-03-07 kl 21:55.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat