OK, takk for tips og raskt svar.
Skal innskjerpe grønnsakene - litt uvandt med dette til lunsj/frokost - så jeg har spart de til middagen - imidlertid så skjønner jeg at det er bedre med litt fordeling til hvert måltid.
Felix
Opprinnelig lagt inn av Karin
Så vidt jeg kan se, er de eneste karbene du har fått i deg i dag, den biten med fiberrik.
Du må spise grønnsaker vet du!
Du sier du har lest bøkene, da har du funnet en liste over hva du kan spise på induksjonen. Følg den så nøye du kan. Mengden er grei: Ca 3 amerikanske kopper (7.5 dl) grønnsaker per dag. Dette vil inneholde ca 20 g karber. På induksjonen trenger du ikke telle så mye såfremt du holder deg til de tillatte matvarene og mengdene. Men du MÅ spise noen karber, det er ingen gevinst i å la det være! Lag deg en god salat med noe protein til lunsj, og f eks noe blomkål eller brokkoli med kjøtt eller fisk til middag. Du trenger ikke telle mengder på proteinet.
Det er først når du kommer over i neste fase at du må begynne å telle selv så du holder regning med hvor mange karber du ligger på.
Håper dette var til hjelp - bare spør videre hvis det er noe! Her er massevis av flinke mennesker som kan svare!
|