Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-07, 11:42   #8
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Er det sånn at man kan spise gulrot?

Grønnsaker kan, som du sikkert vet, varieres på mange forskjellige måter.
Tror nok at å bare spise salat og litt gulrot blir fryktelig kjedelig i lengden. Blandet salat er veldig bra, men isbergersalaten inneholder lite næring og 96 % vann! Du gjør veldig lurt i å prøve å venne deg til flere sorter ellers kommer du til å "hate" gulrøtter og salat.
Har du f.eks. prøvd å lage "potetmos-erstatningen" eller "ertestuing-erstatningen" som det er oppskrift på i boken? Det blir en helt annen smaksopplevelse enn om du bare spiser grønnsakene kokt eller rå. Prøv også stekt sopp i fløtesaus, "potetsalaten", "jukserisen", smørdampet asparges, grønnsakswok, spinatsuppe kokt på mosede grønnsaker(f.eks. med blomkål, brokkoli, squash, purre,sellerirot kjøttkraft/buljong) . Jeg bruker stavmikseren til å mose de kokte grønnsakene med og har så i finhakket spinat (bruker den frosne) og fløte. Smaker tilslutt til med salt og pepper. Med hardkokte egg i suppentallerkenen blir det et fullverdig og kjempegodt måltid,- synes nå jeg da!
Håper du prøver litt av dette, i tillegg står det også mange andre gode forslag i boken!
Håper det smaker!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat