Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-07, 17:09   #42
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Opprinnelig lagt inn av tnutt, her.

Er det forskjell på de forskjellige grønnsakene (og fruktene for den saks skyld), eller er alle grønnsakene like livsviktige?

Er det mulig å definere hvilke stoffer i grønnsaker som er livsviktige? Konkret beskrivelse av disse stoffene ville gjort meg mindre skeptisk til denne skråsikkerheten omkring nødvendigheten av grønsaker.

Da foreslår jeg at du leser boka til Lutz igjen, for der står svarene på det meste av det du lurer på her. I tillegg anbefaler jeg at du skaffer deg den store matvaretabellen, hvor det konkrete vitamin- og mineralinnholdet for både frukt, grønnsaker og animalske matvarer er beskrevet og listet opp. Den store matvaretabellen får du kjøpt i velassorterte bokhandler og koster rundt en hundrings, om jeg ikke husker feil...

Skaldeman kan du nok se helt bort fra i denne og de fleste andre sammenhenger, han er for det meste bare opptatt av å skrive om hvordan han selv gikk ned i vekt, angivelig uten noensinne å ha hørt om lavkarbokosthold (jupp, han påstår det, selv om han hele sitt voksne liv har forsøkt og slanke seg, samt vært både matskkribent, forfatter og journalist...), og lite eller ingenting om selve prosessene som ligger bak et sunt lavkarbokosthold. Men boka var underholdende lesing da, det skal han ha!

.

Sist redigert av Ziggy : 11-03-07 kl 21:19.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat