Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-07, 14:09   #40
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.

...I optimal diett anbefaler Knasniewski en god del grønnsaker. Den profilerte og dyktige forumisten Ziggy spiser en god del grønnsaker ifølge hans blogg. Faktisk leste jeg at han kunne ete rundt 850 gram grønnsaker om dagen. Greitt og flott om han kan...

Joda, slaskalainen, det kan jeg, men gjør det sjeldent, da dette var ment som et eksempel basert på fordelingen mellom næringsstoffene som vi bruker på OE.

Normalt spiser jeg mellom 20 og 45 gr karbo pr dag, noe som ikke er ulikt anbefalingene på Ketolysekuren til Torkil for menn her inne også, og 850 gr grønnsaker var basert på grønnsaker med en karboinnhold i snitt på 5% eller 200 kcal pr kilo.

42,5 gr karbo fra grønnsaker, som jeg i snitt bruker å spise, tilsvarer ca 170 kcal, da det er 4 kcal pr gr. karbo, så resten er enkel matematikk...

- 1000 gr grønnsaker : 200 kcal pr kilo grønnsaker x 170 kcal fra grønnsaker = 850 gram grønnsaker

Men, det kommer helt an på hvilke grønnsaker man spiser, der for var denne mengden kun satt opp som en illustrasjon. For det er stor forskjell på karboinnholdet i løk og issalat, bare for å nevne noe...

Nå er da også kostholdet mitt når det gjelder karboinntaket mere sammensatt en bare av grønnsaker, jeg bruker også litt bokhvetemel og rotgrønnsaker, for å ha sagt det, så 850 gr med grønnsaker var som sagt kun ment som en illustrasjon/eksempel her da...

På OE/Lutz skal man derfor IKKE kutte ut grønnsakene, da de inneholder livsviktige enzymer, sporstoffer og andre næringsemner som er viktige for bl.a. hormonbalansen i kroppen vår, noe jeg tror også Torkil på Ketolysekuren er opptatt av...

.

Sist redigert av Ziggy : 11-03-07 kl 14:37.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat